![]() |
Online shopping. |
Covid-19 tvang handel av alle slag over til digitale plattformer, og netthandel er i dag fortsatt godt over nivåene før pandemien. For butikkeiere er konverteringsfrekvensen – hvor mange kunder som begynner på sin digitale handlereise som også fullfører kjøpet – selvfølgelig avgjørende. En ny rapport fra Shopify og BCG gir oss flere pekepinner på hvorfor vi ofte forlater kurven uten å fullføre handelen.
– E-handel har vokst i både volum og betydning de siste årene, og har blitt en integrert del av forbrukernes handlevaner, sier Sverre Martinsen, Managing Director og Partner ved BCGs kontor i Oslo.
– Alle e-handelsbedrifter kan dra nytte av å tilpasse sine strategier for å øke kundelojaliteten, gi en personlig kundeopplevelse samt investere i en brukervennlig handelsplattform. Små endringer i kjøpsopplevelsen kan i store utslag for en virksomhet – og gjøre nettsurfere til netthandlere, sier Martinsen.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar